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Press Releases
There were several
reviews and advertisements for Lethal Xcess in German
computer magazines like "ASM", "PowerPlay", "PlayTime",
"Amiga Joker" and "ST-Magazin". Unfortunately all
of these magazines have vanished. So it will be hardly possible to reach
anybody to get the permission to publish their old reviews here.
If you are the author of an article that is missing, please contact
us and we will publish it. You will find a copyright notice below all
articles which tells you who owns the rights for it. If you are the author
of an article and you want us, to remove it, tell us about it, it will be
gone in minutes.
On this page we did something, everybody else did in the "good old
days" we cite the best passage of every review, to paint the best
possible picture of Lethal Xcess. Read the full reviews to see if a single
phrase will match with the whole review ;-)
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Advertisements
Eclipse launched several advertisements for Lethal Xcess. They were placed
in the ASM, PowerPlay and Amiga Joker Magazines.
Amiga Joker 12/1991, Page 35
Amiga Joker 9/1991, Page 1
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Previews
Before the final release there have been several press-releases of
beta-versions. Some of this beta-releases were followed by previews in German
computergame-magazines.
" Wer also Gefallen an einem richtig knackig-fetzigen Ballerspiel
findet, der sollte sich LETHAL XCESS schon vormerken." (Uli)
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Software Reviews
These are the ratings for the final release. The German press had some kind
of 50 Hz mania at this time, so Lethal Xcess had a bad start from the
beginning. But we got good ratings anyway.
" ST-User sollten wissen, daß dieses Programm ihre Maschinen bis an die Grenzen des Wahnsinns
treibt. In den ersten drei Leveln ist kein Unterschied zur Amiga-Fassung zu sehen ! Da kann ich nur
sagen: Gut gemacht !"
" Lethal Xcess ist technisch hervorragend, mit vielen Features (Pause,
Simultanmodus, Highscore-Save, einstellbarer Schwierigkeitsgrad etc.)
ausgestattet..." (Uli)
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"...one first tends to think one is playing
an arcade machine or something." (Richard Karsmakers)
"It gives you a feeling of tremendous satisfaction to blast
hell out of them monsters with automatically homing missiles that
fly all over the screen, creating loads of explosions."
(Richard Karsmakers)
"It's a real orgy of sound, monsters and shots that will keep
you drooling and blasting away for hours and hours - or until your
trigger arm falls off." (Richard Karsmakers)
"A blaster fanatic who buys this game and feels cheated
can unreservedly come down to my place and chop my right arm off."
(Richard Karsmakers)
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"Den "Sprites-gleichzeitig-auf-dem-Bildschirm"-Award würde dieses Spiel locker gewinnen -
sprich: Lethal Xcess ist sauschwer. Wenn sich 120 Sprites auf dem Monitor ein Stelldichein
geben, ist es um die Ruhe des coolsten Actionfreundes geschehen. Dank unzähliger Extrawaffen bleibt der Spielspaß jedoch
erhalten." (Knut Gollert)
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" Der Computer röhrt in imposanter Digitalsprache, Klangeffekte und Ballersound ergänzen das optische
Spektakel." (Carsten Borgmeier)
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" Zeitweise rotten sich sogar über hundert Sprites
gleichzeitig auf dem engen 14''-Monitor zusammen, um den Piloten zu rösten.
Selbst im Chaos derartiger Massenaufläufe nimmt das gestreßte Zockerauge keine
Spur eines Ruckelns war."
" Lethal
Xcess qualifiziert sich damit als ein Actionreißer der Spitzenklasse für
fortgeschrittene Ballerfreaks." (PlayTime)
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"Lethal Xcess macht seinem Namen alle Ehre: Ballern bis
zum Exzeß"
"Technisch weist das Game alle Vorzüge auf, die bereits den Vorgänger
auszeichneten, also volle PAL-Auflösung, gute Animationen und butterweiches
Scrolling, selbst wenn sich duzende von Sprites auf dem Bildschirm
tummeln." (Amiga Joker)
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" Mit Lethal Xcess liegt ein
Ballerspiel vor, das mich richtig begeistert hat. Prima animierte
Sprites, die sich zu Dutzenden auf dem Screen tummeln, ohne zu ruckeln.
Hinzu kommt noch eine exakte Steuerung, ein spaßiger Simultanmodus, in
dem der zweite Spieler nicht einfach nur über einen mickrigen
Satelliten verfügt, sondern sein Raumschiff genauso mit Extras
ausrüsten kann, wie der erste Spieler." (Amiga Magazin)
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" The power-up method of choosing the same type of icon to increase your
firepower is a nice idea, and the smart bombs at the start of every new life
saves you getting stuck on the same bit every time. A good, solid,
no-holds-barred vertically scrolling shoot-'em-up..." (Stuart Campbell)
" ...for people whose reaction time can be measured in picoseconds..."
(Mark Winstanley)
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"All the standard shoot-‘em up features are included and the two-player mode adds a little more depth. All in all, a fun and addictive game that left me wanting more."
(Paul Roundell)
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Amiga Computing Review 60/1993 (UK)
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"... on booting up the disk what I appeared to have in front
of me was the chunky graphic - kill - bomb - shoot - kill - shoot -
shoot - kill frenzy which I had been waiting for for some
time." (Paul Roundell)
The contents of this review is
identical to the one in the Atari ST User Review.
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"Scrolling fluide, d'innombrables sprites, que demander de plus."
(ST MAG)
"A elle seule la réalisation technique de ce jeu peut
justifier son achat." (ST MAG)
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"This is the holy grail of Atari ST shoot'em up games."
(Matthias Arndt) "This is a true classic showing what the ST
is capable of." (Matthias Arndt)
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Interviews
Lethal Xcess "...nutzt übrigens als eines der
wenigen Programme die STE-Version und Blitter aus. Ein technisches
Kabinettstückchen par excellence ist den Programmierern mit den
Multiformat-Disketten gelungen. Auf den zwei Disketten sind sowohl
die Amiga-, als auch die ST-Version enthalten." (Hans Ippisch)
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Alive 5 Interview Jul
2002 (International/English)
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I REALLY want to thank you for bringing us what is still my favourite ST shoot'em up (long hours spent killing the bastards and working
out my thumb :) (STS)
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